FAQ
PlantenBloemenShop.nl
Betalen
FAQ
Op welke manier kan ik betalen?
Je kunt betalen via:
- IDeal
- SEPA Overboeking
- Krediet- en Debet kaarten
- Apple Pay
- Bancontact
- Belfius Direct Net
Kan ik op factuur shoppen?
Nee. Als consument is niet mogelijk, maar voor een bedrijf is dit wel mogelijk vanaf €300,-.
Kan ik betalen met mijn creditcard?
In onze webshop kun je betalen met een Visa of Mastercard.
Zijn de prijzen online inclusief BTW?
De prijzen op de webshop zijn inclusief BTW. Het te betalen bedrag is dus ook inclusief BTW. Op je bestelbevestiging en factuur kun je het BTW bedrag wel terugzien.
Waar kan ik de factuur van mijn bestelling vinden?
De bijbehorende factuur is te vinden in jouw account, onder ‘Mijn bestellingen’.
Heb je nog geen account? Dan kun je deze alsnog aan maken met het e-mailadres waarmee je besteld had. De eerder gedane bestellingen worden hier vervolgens automatisch aan gekoppeld en daardoor kun je alles daar terugvinden.
Kan ik naderhand betalen?
Naderhand betalen is enkel mogelijk voor bedrijven met een geldig KVK nummer voor orders vanaf € 300,- excl. BTW. Stuur ons een email: info@plantenbloemenshop.nl en dan maken wij een order voor je aan. Daarna sturen wij je de offerte c.q. factuur naar je inbox.
Bezorging & Levering
FAQ
Wat doen jullie voor een goede levering?
Onze leveranciers hebben speciaal voor het verzenden van onze producten een verpakking ontwikkeld die er voor zorgt dat jouw bestelling correct wordt vervoerd en dus ook netjes bij jou geleverd wordt. Naast deze plantvriendelijke verpakking geven ze jouw planten of bloemen, voordat ze verzonden worden, nog een beetje extra attentie en water.
Hoe lang duurt de levering en hoe laat wordt mijn pakket bezorgd?
DPD bezorgt pakketten van maandag tot en met zaterdag. Levering op zaterdag is echter niet standaard. DPD doet dit alleen als de verzender hiervoor heeft gekozen. DPD informeert je hoe laat het pakket wordt geleverd op de dag en ochtend voor de bezorging. In vele gevallen is de levertijd 1 – 3 dagen en in enkele gevallen betreft het 1 -5 dagen.
Is er niemand thuis, je hebt geen neerzet toestemming gegeven en ook de buren kunnen je pakket niet aannemen dan brengen we je pakket naar de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Op het niet-thuisbericht in je brievenbus staat waar het pakket naartoe gebracht is.
Wil je weten hoe de bezorging van pakketten in het buitenland plaatsvind?
Neem dan een kijkje op de Service Finder. De Service Finder toont per bestemmingsland de beschikbare services en de bijbehorende service kenmerken.
Heb je geen e-mail gehad?
Dan kun je via Track & Trace zien op welke dag je pakket bezorgd wordt. Op de dag van bezorging ontvang je van DPD een tijdvak van 1 uur waarbinnen je pakket bezorgd wordt. Na 10.00 uur ‘s ochtend vind je dit 1-uur tijdvak ook op myDPD.
In welke landen bezorgen jullie?
Wij bezorgen op dit moment in Nederland en België.
Jullie hebben gekozen voor DPD; hoe werkt deze bezorgdienst?
Een uitgebreide uitleg is uiteraard te vinden op hun website. We hebben gekozen voor deze bezorgdienst, daar zij kundig en netjes leveren. Jouw bestelling wordt keurig en vlot bij jou bezorgd.
Klopt mijn Track en Trace wel?
Je kunt jouw Track en Trace altijd volgen via de website van DPD.
Kan ik een levertijd kiezen?
Via MyDPD kun je jouw leverdag wijzigen, niet jouw levertijd.
Kan ik instructies over de bezorging doorgeven?
Via de MyDPD app kun je neerzettoestemming geven en dus instructies meegeven.
Kan ik mijn bestelling ophalen bij jullie?
Nee, dit is niet mogelijk. We hebben geen fysieke winkel.
Mijn bestelling blijkt beschadigd, incompleet of verkeerd geleverd!
Onze leveranciers hebben speciaal voor het verzenden van onze producten een verpakking ontwikkeld die er voor zorgt dat jouw planten of bloemen in goede conditie aankomen. Het kan een keer gebeuren dat er iets misgaat; waar gewerkt wordt vallen spaanders en we zijn nog altijd mensen. Stuur ons een bericht wanneer dit het geval is. Bekijk en lees dan ook uiteraard onze webpagina m.b.t. Garantie & Retour.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Door in te loggen op jouw account pagina kun je de bestelling annuleren, maar doe dit snel! Onze bestellingen zijn geautomatiseerd en berekent op snelheid, wat voor jou betekent, dat we snel kunnen leveren.
Wat gebeurt er indien één of meer bestelde artikelen niet kunnen worden geleverd?
We zullen dan zeker contact opnemen met onze leverancier, wanneer deze ons al niet van tevoren op de hoogte heeft gesteld. Wanneer een bloem of plant niet geleverd kan worden, zal dat ook zeker (tijdig) in onze webshop vermeld worden. Mocht dit voorkomen bij het doen van een bestelling, gaan we uiteraard voor een oplossing. Geduld is een schone zaak en wij komen er wel uit met de leverancier.
Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?
Wanneer je een klacht hebt kun je terecht bij ons via 085 060 6616 of stuur een bericht via onze contact pagina. We streven er naar om binnen 48 uur jouw vraag te beantwoorden.
Hoe hoog zijn de verzenkosten?
Bij ons betaal je geen verzendkosten!
Bedrijven
FAQ
Kan ik op factuur betalen?
Op factuur betalen is mogelijk voor bedrijven met een geldig KVK nummer voor orders vanaf €300,- excl. BTW. Stuur een mailtje naar info@plantenbloemenshop.nl en dan maken wij handmatig een order voor je aan, waarna jij een offerte in je mailbox ontvangt.
Voor orders onder de €300,- kan je natuurlijk wel een bestelling plaatsen via het normale afrekenproces door gebruik te maken van voorafbetaling (iDeal, creditcard, etc.). Je ontvangt de factuur dan direct na het plaatsen van de bestelling in de mail.
Hoe en wanneer worden de planten afgeleverd?
Komen jullie de planten ook verzorgen?
Nee, dat doen we dan weer niet.
Moet ik rekening houden met de hoeveelheid zonlicht op kantoor?
Al onze kantoorplanten kunnen goed tegen weinig licht. Zo lang een plant in ieder geval binnen 10 meter van een raam staat zullen ze genoeg zonlicht krijgen om te overleven. Hoe dichter bij een raam, hoe sneller ze zullen groeien. Logischerwijs is dit hoe het werkt. Meer uitleg kun je ook lezen op onze pagina: ‘Hoeveel licht heeft mijn plant nodig?‘
Het is dus wel van belang dat er in ieder geval één raam in de ruimte aanwezig is.
Ik wil een grotere plant dan ik op de site zie, kan dat?
Er staan al flinke jongens in onze shop. Maar allicht kunnen we iets regelen bij onze kweker c.q. leverancier. Mochten deze jongens nog niet groot genoeg zijn, stuur dan even een mail naar info@plantenbloemenshop.nl.